Efekt tréninků a pohybu obecně na zdraví

From the Blog

blog-core-sport

Efekt tréninků a pohybu obecně na zdraví

Efekt tréninků a pohybu obecně na zdraví:
Chrání před nemocemi:
• Chrání před srdečně-cévními onemocněními – aterosklerózou, srdečním infarktem, mozkovou mrtvicí, vysokým krevního tlakem, embólií krevní sraženinou
• Snižuje riziko vzniku rakoviny – jednak celkově (celkový „protinádorový efekt“), jednak je prokázán preventivní efekt proti vzniku konkrétních nádorů – zejména tlustého střeva a konečníku, prsu, dělohy (endometria), ale i nádorů plic.
• Snižuje riziko vzniku cukrovky – diabetu II.typu
• Je prevencí i léčbou obezity
• Je prevencí osteoporózy
• Je prevencí mnoha poruch pohybově-podpůrného systému (bolesti zad, potíže s páteří apod.)
• Je prevencí potíží s trávicím systémem (zácpa, hemeroidy)

Zlepšuje mnoho funkcí a parametrů lidského těla:
• Zvyšuje výkon srdečně cévního systému, snižuje se klidová tepová frekvence
• Snižuje krevní tlak (ale současně pomáhá i při příliš nízkém tlaku)
• Zlepšuje složení krevních tuků – snižuje celkový cholesterol a zvyšuje prospěšný HDL-cholesterol
• Udržuje přiměřenou tělesnou hmotnost
• Zvyšuje množství aktivní svalové hmoty
• Zlepšuje strukturu kostí, zpevňuje je
• Zkrášluje a zpevňuje tělo (tzv. svalový korzet, vazy, kůži a podkoží…)
• Podporuje a zlepšuje činnost imunitního systému
• Zlepšuje metabolismus – látkovou přeměnu
• Zlepšuje dechové funkce
• Zlepšuje duševní zdraví – navozuje příjemnou spokojenost (endorfiny), zvyšuje sebevědomí, duševní výkonnost a odolnost
• Je základním prostředkem psychohygieny

Poděl se o názor

Pro pokračování v prohlížení webu prosím akceptujt použití cookies. Více informací

K analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery působícími v oblasti analýz.

Close