Neustálá obměna

From the Blog

blog-workout2

Neustálá obměna

Proč obměňovat trénink (výběr cviků, intenzitu, intervaly „zatížení/odpočinek“,…)? Proč se z tréninku, který na začátku funguje, stává trénink neúčinný? Pro tuto chvíli vynechejme, že nuda a stereotyp v tréninku nesporně negativně ovlivní dosažení žádoucích výsledků a zaměřme se na pojem adaptace. Jednoduchým příkladem, na kterém lze pochopit i další procesy, které v těle probíhají je zvětšení objemu svalu, resp. množství a velikost svalového vlákna u silového tréninku. Zvětšení svalu není nic jiného než obrana a ochrana organismu na budoucí zátěž/trénink, která může, ale nemusí nastat. Zdaleka ne všechny procesy v těle probíhají vědomě. Naše inteligentní tělo, které při tréninku dostalo zabrat, se připraví na situaci, že by se tento „záběr“ mohl někdy opakovat, tím že zvětší objem svalového vlákna. U jiných typů tréninku to funguje úplně stejně. Při tréninku vytrvalosti se zvyšuje kapacita plic, srdce pracuje efektivněji, tělo lépe nakládá s tuky, sacharidy a bílkovinami, které přijímáme nebo těmi zásobními. Při tréninku koordinace se zase zlepšuje přenos vzruchů z CNS a tak podobně. Všechny tyto adaptační procesy probíhají až do té doby, dokud tělo zatížení (tréninku) nepřivykne (potom už není na co se připravovat, čemu se „bránit“, proč se měnit – zlepšovat se). Obměna a šokování organismu novými podněty jsou tedy základními rysy efektivního tréninku. Young Woman Doing Push-ups

Pro pokračování v prohlížení webu prosím akceptujt použití cookies. Více informací

K analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery působícími v oblasti analýz.

Close